نکات سئو داخلی در مقابل سئو خارجی
نوشته شده توسط : میثم اکبری

کسب و کارهای بیشتری می آموزند که موفقیت در بازار امروز به دیده شدن آنلاین آنها بستگی دارد. در نتیجه، برای وب‌سایت‌ها سخت‌تر می‌شود که جایگاهی را برای خود در بالای صفحات نتایج موتورهای جستجو ایجاد کنند.

با توجه به انفجار رسانه های اجتماعی و چشم انداز جستجو در حال تکامل، اگر می خواهید بک لینک های بیشتری به دست آورید، اعتبار دامنه خود را تقویت کنید و رشد ارگانیک را به طور چشمگیری افزایش دهید، بهینه سازی تاکتیک های سئو داخلی و خارج از صفحه ضروری است.

در این پست، یاد خواهید گرفت که سئو داخلی و خارجی در مورد چیست، و همچنین بهترین روش هایی را که می توانید برای افزایش موفقیت تلاش های بازاریابی دیجیتال خود و جلوتر زدن از رقبای خود به کار ببرید، خواهید آموخت.

سئوی داخلی چیست؟

به اطلاعات پروفایل های رسانه های اجتماعی خود فکر کنید - برای مثال توییتر. شما کنترل می کنید که چه چیزی وجود دارد، و می توانید بیوگرافی، هدر، عکس نمایه و توییت های خود را تغییر دهید تا به مردم نشان دهید که چه کسی هستید و چرا باید شما را دنبال کنند یا با شما تعامل داشته باشند. این سئو داخلی است.

به طور مشابه، اقداماتی که در صفحات وب خود انجام می دهید تا به آنها در رتبه بندی بهتر کمک کند، همان چیزی است که به عنوان سئوی داخلی از آن یاد می شود. آنها چیزهایی هستند که کاملاً تحت کنترل شما هستند و می توانید از آنها برای تأثیرگذاری بر نحوه مشاهده سایت شما توسط خزنده های موتورهای جستجو استفاده کنید.

سئو داخلی به همه چیز مربوط می شود، از کلمات کلیدی که استفاده می کنید، نحوه ساختار محتوا در صفحات خود و فناوری که برای ساختن سایت خود استفاده می کنید.اگر می خواهید بیشتر در مورد سئو داخلی بدونید، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://ranke1.com/what-is-on-page-seo/

نکته این است که به Google کمک کنید تا بفهمد صفحه شما در مورد چیست و آیا به اندازه کافی مرتبط و مفید است که به دلیل درخواست جستجوی کاربر نمایش داده شود.

بهینه سازی موثر سئوی درون صفحه شما می تواند به رتبه های بالاتر، بهبود تجربه کاربری، محتوای ارزشمندی که به خوانندگان کمک می کند، تبدیل شود. همه اینها ترافیک بیشتری را به سمت شما هدایت می کند.

به عنوان یک بازاریاب دیجیتال یا صاحب سایت، وظیفه شما این است که مطمئن شوید وب سایت شما نه تنها قابل مشاهده است، بلکه معتبر و قابل اعتماد است. در اینجا برخی از مهم‌ترین و اثبات‌شده‌ترین تکنیک‌های سئو روی صفحه وجود دارد که می‌تواند به شما در دستیابی به این هدف کمک کند:

محتوای عالی ایجاد کنید

نوشتن مقالات سئوی مورد علاقه کاربران و موتورهای جستجو فراتر از درج کلمات کلیدی یا تولید محتوا به دلخواه است.

اگر محتوای شما اطلاعات ارزشمندی را که برای خوانندگان مفید است به اشتراک نگذارد، تمام تلاش‌های دیگر سئو بیهوده خواهد بود. گوگل زحمت نمایش آن را در چند صفحه نتایج اول نمی دهد، بنابراین هیچ کس آن را پیدا نمی کند و از سایت شما بازدید نمی کند.

پست های وبلاگ شما باید به خوبی تحقیق شده و حداقل 1300 کلمه داشته باشد.

محتوای طولانی در موتورهای جستجو عملکرد بهتری دارد زیرا جزئیات بیشتر و در نتیجه درک بهتری از موضوع ارائه می دهد.

از نوشتن پرز خودداری کنید. از سرفصل ها و زیرعنوان های غنی از مزایای استفاده کنید تا محتوای خود را جذاب تر کنید و نرخ پرش را کاهش دهید.

پست‌های شما، و همچنین تصاویر، ویدئوها و تصاویری که در سایت خود استفاده می‌کنید، باید مرتباً به‌روزرسانی شوند، بنابراین تازه و مرتبط باقی می‌مانند. اگر آمار و محتوای صفحه شما برای ماه‌ها یا بدتر از آن سال‌ها بدون تغییر باقی مانده باشد، این برای رتبه‌بندی شما خوب نیست.

بهینه سازی کلمات کلیدی

استفاده از پر کردن کلمات کلیدی یک راه مطمئن برای جریمه شدن توسط موتورهای جستجو است که باعث کاهش رتبه شما می شود.

شما می خواهید از کلمات کلیدی که سعی در رتبه بندی آنها دارید با درج طبیعی آنها در سراسر صفحه خود استفاده کنید، بنابراین محتوای شما منطقی است. به این ترتیب، موتورهای جستجو می توانند تعیین کنند که سایت شما منبع اطلاعاتی مرتبط برای کلمات کلیدی انتخاب شده است و محتوای شما را در اختیار کاربرانی قرار می دهد که آن کلمات را جستجو می کنند.

برای کشف کلماتی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. اگر به دنبال محتوا بر اساس پیشنهادات خود باشید، چه کلمات کلیدی را جستجو می کنید؟ هدف جستجو در پشت آن کلمات یا عبارات چه خواهد بود؟

هنگامی که فهرستی از کلمات کلیدی بلند و کوتاه مرتبط را تهیه کردید، یک برنامه بازاریابی محتوا ایجاد کنید، سپس محتوای جدید بسازید یا موارد موجود را برای گنجاندن این کلمات کلیدی بهینه کنید.

برچسب های عنوان جذاب

عنوان، عنوان یا تگ <h1> شما یکی از مهم ترین عوامل سئو در صفحه است. این به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان نگاهی اجمالی به صفحه شما می دهد. این چیزی است که کاربران در SERP خواهند دید، و اگر جذاب نباشد، انگیزه ای برای کلیک روی لینک شما و خواندن بقیه مطالب شما نخواهند داشت.

عناوین جذابی بنویسید که خوانندگان شما نتوانند در برابر آن مقاومت کنند. در حالت ایده‌آل، تگ تایتل شما باید شامل کلمه کلیدی اصلی شما باشد و سرنخی از موضوع یک صفحه ارائه دهد.

سعی کنید عنوان خود را 65 کاراکتر یا کمتر نگه دارید. از املا، علائم نگارشی مناسب استفاده کنید و از استفاده از عنوان یکسان برای صفحات مختلف خودداری کنید. گوگل از صفحاتی که برچسب های عنوان تکراری، بد نوشته شده یا گم شده دارند، قدردانی نمی کند. بنابراین اگر وب سایت شما مقصر هر یک از این موارد باشد، پتانسیل رتبه بندی شما آسیب خواهد دید.

توضیحات متا جذاب

به قطعه متنی که در زیر عنوان در پست های اجتماعی و زیر URL در صفحات نتایج موتور جستجو نشان داده می شود، توضیحات متا گفته می شود. مانند تگ عنوان شما، به بازدیدکنندگان بالقوه و موتورهای جستجو می گوید که یک صفحه درباره چیست.

شما باید توضیحات متا کاربر پسندی ایجاد کنید که حاوی کلمات کلیدی هدف شما باشد، محتوای خود را خلاصه کنید و توضیح دهید که خوانندگان چه چیزی از این پست به دست خواهند آورد.

هرچه توضیحات شما واضح تر باشد، شانس بیشتری برای کلیک کاربران بر روی لینک شما وجود دارد. و هرچه ترافیک بیشتری رانندگی کنید، اعتبار و رتبه دامنه شما بالاتر خواهد بود.

کوتاهی دوست شماست. اگر توضیحات متا شما خیلی طولانی باشد، گوگل آن را قطع می‌کند، بنابراین آن را کمتر از 160 کاراکتر نگه دارید و از صدایی کاربردی استفاده کنید.

بهینه سازی توضیحات متا بازدیدکنندگان را ترغیب به کلیک کردن می کند و خزیدن و فهرست بندی صحیح صفحه شما را برای موتورهای جستجو آسان می کند.

لینک های داخلی استراتژیک

برای اینکه بازدیدکنندگان را طولانی تر در سایت خود نگه دارید و تجربه ای دلپذیر از مرور را ارائه دهید، باید صفحات خود را به گونه ای پیوند دهید که به راحتی قابل دنبال کردن باشد. وقتی محتوای جدیدی ایجاد می کنید، به این فکر کنید که چگونه با محتوای موجود شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، می توانید به یک پست وبلاگ قدیمی در سایت خود پیوند دهید که موضوع مرتبط را به طور عمیق در یک پست جدید مورد بحث قرار می دهد.

این به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا به راحتی و به سرعت سایت شما را بخزند و بفهمند که چقدر معتبر و مفید است به عنوان منبعی برای جایگاه شما. همچنین به تبلیغ محتوای شما و افزایش ترافیک به صفحات مختلف کمک می کند.

عملکرد صفحه و دوستی

موتورهای جستجو مانند گوگل نسبت به وب سایت های واکنش گرا با تجربه کاربری عالی عمل می کنند و با رتبه های بالاتر به آنها پاداش می دهند.

سرعت و ماهیت سازگاری با موبایل سایت شما می‌تواند تلاش‌های بازاریابی شما را شکست دهد. مطالعات نشان می دهد که 60 درصد از جستجوهای وب در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود و بسیاری از کاربران سایتی را که بیش از 3 ثانیه طول می کشد رها می کنند.

هر چه زمان بارگذاری سایت شما بیشتر باشد، بازدیدکنندگان و مشتریان بالقوه بیشتری کسب و کار شما از دست خواهند داد. آنها با ناامیدی از صفحه شما خارج می شوند، و هنگامی که موتورهای جستجو این موضوع را دریافت کنند، رتبه شما نیز کاهش می یابد.

مطمئن شوید که صفحات شما به سرعت بارگیری می شوند و صرف نظر از مرورگر یا دستگاهی که در آن مشاهده می شود، به درستی رندر می شوند.

می‌توانید از GTMetrix و ابزار Google's Mobile-Friendly Test برای تعیین سرعت بارگیری سایت، واکنش‌پذیری آن و آنچه می‌توانید برای بهبود نتایج بهینه کنید، استفاده کنید.

سئو خارجی چیست؟

قبلاً اشاره کردم که چگونه حساب توییتر شما و اقداماتی که شما به تنهایی می توانید روی آن انجام دهید، نوعی سئوی درون صفحه است. از سوی دیگر، مواردی مانند بازتوییت‌ها، لایک‌ها، اشاره‌ها و نقل قول‌هایی که افراد روی پست‌های شما می‌گذارند خارج از کنترل شما هستند: خارج از صفحه.

آنها بر اساس نظر دیگران در مورد شما و نمایه شما هستند. هرچه تعامل بیشتری با پست های خود داشته باشید، نمایه شما محبوب تر، معتبرتر و قابل مشاهده تر می شود. اگر می خواهید بیشتر در مورد سئو خارجی بدونید، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://ranke1.com/what-is-off-page-seo/

سئوی خارج از صفحه نیز به همین صورت عمل می کند. آنها هک های SEO هستند که می توانند به وب سایت شما کمک کنند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، اما شامل اقداماتی نمی شود که مستقیماً روی سایت یا محتوای شما انجام می شود.

در عوض، از عوامل خارج از سایت شما استفاده می کند تا اهمیت، ارزش و اعتبار وب سایت شما را به موتورهای جستجو نشان دهد. این شامل همه چیز از ساخت لینک گرفته تا تقویت رسانه های اجتماعی و بررسی است.

نکات سئو خارج از صفحه

اگرچه عناصر سئو خارج از صفحه خارج از کنترل شما هستند، اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا تأثیر مثبتی بر آن‌ها داشته باشید، آگاهی از برند را افزایش دهید، تعامل را افزایش دهید، فروش خود را افزایش دهید و نتایج بازاریابی بهتری را در سراسر جهان ایجاد کنید.

بک لینک های هوشمند

کیفیت و تعداد لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند، از جمله فاکتورهای پیشرو در سئو هستند که گوگل هنگام رتبه بندی وب سایت ها در نظر می گیرد. هر بک لینکی که دریافت می کنید یک رای اعتماد است که به موتورهای جستجو می گوید که دیگران محتوای شما را قابل اعتماد و مفید می دانند.

اگر می‌خواهید ترافیک را افزایش دهید، رتبه‌بندی خود را بالا ببرید و به سایت خود کمک کنید تا به عنوان یک مرجع در جایگاه شما شناخته شود، داشتن یک استراتژی ایجاد لینک قوی غیرقابل مذاکره است. سعی کنید هر هفته چند بک لینک با کیفیت بالا از وب سایت هایی با اعتبار دامنه بالا دریافت کنید.

فقط دور هم ننشینید و منتظر باشید تا مردم به شما لینک دهند. با استفاده از پیوندهای شکسته یا قدیمی در یک موضوع خاص، به وب سایت های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید و پیشنهاد کنید آن پیوندها را با محتوای جدیدتر و جامع تر خود جایگزین کنید.

با اینفلوئنسرها، وبلاگ نویسان و سایر وب سایت های موجود در حوزه خود برای ایجاد یک شبکه وابسته و پیوند به صفحات یکدیگر همکاری کنید. پست های مهمان را برای سایت های معتبر بنویسید و در محتوای اصلی یا بیوگرافی نویسنده به وب سایت خود پیوند دهید. بک لینک های رقبای خود را بررسی کنید، به سایت هایی که به آنها لینک داده اند دسترسی داشته باشید و وب سایت خود را معرفی کنید.

تقویت دامنه اعتبار

موتورهای جستجو میزان اعتبار و مرتبط بودن سایت شما را بر اساس چندین فاکتور اندازه گیری می کنند و در مقیاس 0 تا 100 به شما امتیاز می دهند. این امتیاز قدرت یا اعتبار دامنه شما را تعیین می کند.

برخی از عوامل در نظر گرفته شده عبارتند از:

  • میزان ترافیکی که وب سایت شما ایجاد می کند
  • سن نام دامنه شما (هر چه بزرگتر، بهتر)
  • تجربه بازدیدکنندگان در سایت شما
  • تعداد لینک های خراب در صفحات شما
  • تاریخچه نام دامنه شما
  • تعداد بک لینک ها و لینک های داخلی سایت شما
  • ارتباط محتوای شما

وب سایت هایی با اعتبار دامنه بالاتر در نتایج جستجو رتبه بالاتری دارند، در حالی که آنهایی که در انتهای پایین تر قرار دارند در پایین ترین رتبه قرار می گیرند. برای جلوگیری از قرار گرفتن در دسته دوم، تجزیه و تحلیل SERP را در وب سایت خود انجام دهید تا ببینید در چه رتبه ای قرار می گیرید.

سپس مطمئن شوید که محتوای شما مرتبط و جذاب است. تجربه کاربری خود را بهبود بخشید. وب سایت خود را ریسپانسیو کنید. بک لینک های با کیفیت را جمع آوری کنید و سایر بهترین روش های SEO را برای به حداکثر رساندن قدرت دامنه خود و بالا رفتن در SERP ها پیاده سازی کنید.

تبلیغات رسانه های اجتماعی

حضور قوی در رسانه های اجتماعی راهی برای شما ایجاد می کند تا محتوای خود را توزیع کنید، ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید، نام تجاری را افزایش دهید، و در نهایت باعث افزایش دیده شدن، شهرت و اعتبار برند می شود. همه اینها بر سئوی شما تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، دریابید که مخاطبان هدف شما دوست دارند در چه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشند، سپس یک نمایه کامل ایجاد کنید و فعال شوید.

دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی را به سایت خود اضافه کنید، مخاطب ایجاد کنید، محتوا را با شبکه خود به اشتراک بگذارید و با جامعه خود تعامل داشته باشید. گفتگوها را شروع کنید، با رهبران فکری و تأثیرگذاران ارتباط برقرار کنید تا به انتشار کلمه در مورد برند خود کمک کنید.

قرار دادن تبلیغات در رسانه های اجتماعی بخشی از استراتژی سئوی شما می تواند وب سایت شما را در عرض چند ماه از 0 به 100 برساند و نتیجه شما را بهبود بخشد.

از سئوی محلی استفاده کنید

کسب نظرات مثبت مشتریان در سایت‌هایی مانند Yelp، Facebook، Trustpilot و Google My Business می‌تواند برای سئوی محلی شما معجزه کند. سپس این امر به موتورهای جستجو نشان می دهد که کسب و کار شما در یک موقعیت خاص یا مکان خاص مرتبط است و شما مشتریان خود را درگیر نگه می دارید.

یکی دیگر از راه‌های تقویت سئوی محلی و افزایش اعتبار و رتبه‌بندی دامنه خود این است که مطمئن شوید نام تجاری و وب‌سایت شما در فهرست‌های اینترنتی مرتبط مانند Bing Places، Google My Business، Yelp، SuperPages، YP.com و غیره فهرست شده است.

نقل قول ها یا اشاره های کسب و کار خود را در فهرست های آنلاین دنبال کنید. مطمئن شوید که در دسته بندی مناسب فهرست شده است و اطلاعات به اشتراک گذاشته شده دقیق است و حاوی نام شرکت، شماره تلفن، آدرس و URL وب سایت شما است.

ردیابی و بهینه سازی عملکرد سئوی خود را شروع کنید

الگوریتم‌های موتورهای جستجو روز به روز هوشمندتر و قدرتمندتر می‌شوند، بنابراین نمی‌توانید برای مدت طولانی تلاش کنید آنها را فریب دهید.

بهترین راه برای تضمین موفقیت سئو این است که هم فاکتورهای سئو درون صفحه و هم سئو خارج از صفحه خود را بهبود ببخشید.

دستیابی به رتبه های بالا و قدرت دامنه مستلزم جادو نیست. با ایجاد محتوای جذاب، آموزنده و مفید برای کاربران شروع می شود تا موتورهای جستجو آن را دوست داشته باشند و به آنها توصیه کنند.

در اصلاح استراتژی سئوی خود ثابت قدم باشید. عملکرد خود را ردیابی کنید تا مناطقی را که در آن گام بر می دارید ببینید و مواردی که کار نمی کنند را اصلاح کنید تا بتوانید آن نقطه مطلوب را در بالای صفحات نتیجه کسب کنید.

منابع:

https://ranke1.com/

https://nightwatch.io/





:: بازدید از این مطلب : 765
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: